Ani Mayuni Di Paksa Makan Ulat


Siapa tak kenal dengan penyanyi Dangdut Ani Mayuni ni kan, yang popular dengan lagu ‘Terang Bulan’. Nampaknya dah lama Ani tidak menghasilkan albumnya. Namun menerusi Utusan, Ani berkata dia sudah pun ada buah tangan baharunya berjudul ‘Buruanmu’.


Kalau sebelum ni album Ani lebih sinonim dengan irama dangdut, tapi yang menariknya albumnya kali ini digarapkan dengan muzik moderate berjiwa K-pop, dengan duet bersama Dior.



“Saya amat mengagumi bakat Dior. Dia bukan sahaja boleh menyanyi, malah berkebolehan untuk mencipta dan menulis lagu.

“Buruanmu adalah ciptaan sepenuhnya Dior dan saya begitu menyukai rentak modennya tetapi masih lagi mengikuti trend muzik semasa yang menjadi kegemaran ramai.


“Bagaimanapun, walaupun belum sempat melancarkannya, lagu ini telah dimainkan di beberapa buah stesen radio dan menerima maklum balas yang memberangsangkan,” katanya yang sedang mencari masa sesuai untuk membuat majlis pelancaran.



Ani juga memberitahu perubahan genre yang dilakukannya itu bukan bermakna dia meninggalkan irama dangdutnya sebaliknya dia perlu realistik menerima serta mengadaptasikan kehendak pasaran.



“Saya bukan meninggalkan irama dangdut sepenuhnya, namun mencari peluang untuk terus menyanyi dengan sebuah produk baharu.


“Dan tidak salah rasanya saya cuba mempelbagaikan peluang yang ada dan tidak hanya bergantung dengan sesuatu genre yang peminat muzik tidak mahukan buat masa ini,” katanya sambil tetap mencari lagu sesuai untuk dia terus bergelek, tetapi mengikut jalur muzik moden yang disukai ramai.



Menariknya, Ani bukan sahaja boleh menyanyi tapi boleh mengacara juga. Kepercayaan yang diberikan oleh RTM tidak disiakan oleh Ani apabila dia akan muncul dalam satu program yang diberi nama ‘Jejak Juadah Borneo’.


Dalam program tersebut Ani akan mencuba pelbagai keunikan makan yang menjadi santapan harian masyarakat di Sabah dan Sarawak. Mengakui pengalaman yang tidak boleh dilupakan oleh Ani apabila dia diminta untuk mencuba sajian ulat mulung atau ulat sagu yang disifatkannya berlendir, yang mengundang rasa geli terhadap dirinya.


Sebagai pengacara program berkenaan, dia cuba bertindak profesional dengan menguatkan diri mencuba juadah tersebut, namun dia akur hilang selera untuk menikmatinya.



“Mula-mula tu saya cuba gigihkan jua untuk menjamah walaupun hanya sedikit. Tetapi saya tak nak hipokrit dan akhirnya mengalah tanpa merasanya.


“Namun, untuk menyerlahkan sisi profesionalisme saya ketika mengendalikan program tersebut, saya harus positif dalam memberi komen balas terhadap hidangan itu,” katanya menceritakan pengalamannya mengacarakan buat pertama kali rancangan seumpama itu.



Bukan Ani jer geli Abang M pun naik loya dan geli dibuatnya. Sahkan nak makan nak pegang pun belum tentu Abang M sanggup. Kalau Abang M memang Abang M tak sanggup makan.


The post Ani Mayuni Di Paksa Makan Ulat appeared first on Gosip Artis Malaysia | Gambar Artis | Video Artis Terbaru.






Banyak lagi menarik FB kami



Hiburan Hot
 
Copyright © 2014 Hiburan Hot - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info